Vild med dans

tilmelding til vild med dans i uge 30

UGE 30: Mandag den 21. juli til søndag den 27. juli 2025

Her præsenteres du for en bred vifte af kendte standard- og latindanse såsom vals, quickstep, cha-cha-cha og jive. Vi vil også forsøge os med den elegante rumba og den aggressive tango. Der vil være fokus på det dansetekniske – med plads til smil på læben.

Vi forbeholder os retten til at vælge, hvilke danse der danses mest, alt efter niveauet på holdet – men vi garanterer forskellige små variationer, masser af teknik og god motion.

Emma Ginge har i flere år arbejdet som fuldtids-danseundervisere, hvor hun har taget sig kærligt af dansere i alle aldre. Noget af undervisningen er niveaudelt, så der både er plads til nybegyndere og mere øvede dansere.

Højskolen kan ikke garantere, at du får en danser af modsatte køn, når du tilmelder dig uden partner.

Sportsugen

Dagsrytme

Hver dag er der morgen-gåtur, morgensamling, fællessang og fællesmåltider. Derudover byder ugen på fællesskab med deltagerne fra de øvrige workshops, en halvdagsudflugt, foredrag, quizaften og selvfølgelig en flot festaften.

Udflugt

Vi tager til Mols Bjerge, hvor vi vil gå en tur omkring Molslaboratoriet. Her vil du høre om tankerne bag det Rewilding-projekt, der kører i Mols Bjerge, samt den debat der har været som følge heraf. Efterfølgende tager vi bussen videre til Ebeltoft, hvor der vil være tid til at nyde byen og vandet på egen hånd.

Foredrag

Glaspuster Alexander Kirkeby kommer og fortæller om sit virke som glaspuster, og om nogle af de store og små projekter, han har stået bag. I foredraget bliver vi klogere på, hvordan han er endt, hvor han er i dag, samt på alle processerne bag at puste glas. Danmark har en stolt glaspustertradition, men faget er ved at uddø. Alexander Kirkeby er et levende bevis på, at glaspusteri også har sin berettigelse i dag.

Aftenarrangementer
  • Velkomst med historien om Hadsten Højskole
  • Aktiv aften på tværs af workshops afsluttende med volleykamp
  • Sangaften
  • Quiz og ostebord
  • Koncertaften med Life of a Busker

Datoer: Mandag den 21. juli til søndag den 27. juli 2025

Priser:

Kursuspris kr. 4.850,-
Tillæg for enkeltværelse kr. 750,-
Tillæg for eget bad/toilet kr. 380,-
Dagskursist (uden overnatning) kr. 3.850,-
Studerende og tidligere elever
(indkvartering på sovesal, hvis værelserne er fyldte)
kr. 2.425,-

Læs mere om depositum, betaling og andre praktiske oplysninger her.

Underviser: Emma Ginge

Kursusledere: Tobias Birk Hansen og Rasmus Hvid Roll, højskolelærere

Har du spørgsmål til kurset i uge 30, er du meget velkommen til at kontakte vores kontor på tlf. 86 98 01 99 eller på info@hadstenhojskole.dk.

Sportsugen